۰۲۱۸۸۹۰۹۶۰۶
۰۹۱۰۲۱۴۸۴۴۲
تهران؛ ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر، مجتمع تجارت ایرانیان، طبقه ۸، واحد ۵

آموزش تعمیرات کارت گرافیک Print

آموزش تعمیرات کارت گرافیک به صورت تخصصی و جداگانه در بخش آموزشی سخت افزار کامتک برگزار میگردد. این دوره هم به صورت مجزا و هم با دوره آموزش تعمیرات مادربرد برگزار می شود. کارآموزان با انواع مختلف کارت گرافیک آشنا شده و روش تعمیر و ارتقاء نرم افزاری کارت های گرافیک را فرا میگیرند.

آموزش تعمیرات کارت گرافیک شامل آموزش تعمیر گرافیک کامپیوتر، آموزش تعمیر گرافیک لپ تاپ، آموزش تعمیر گرافیک مادربرد

گرافیک ATI vga card گرافیک nVidia

برخی از سرفصلهای دوره آموزش تعمیرات کارت گرافیک:

  • شناخت مدارهای کارت گرافیک و تفاوت مدلهای آن در بازار
  • الکترونیک مربوط به کارت گرافیک (قطعه شناسی) و ارتباط آن با اسلات روی مادربرد
  • شناخت چیپ های کارت گرافیک OnBoard  روی مادربرد کامپیوتر و لپ تاپ
  • آموزش مسیریابی روی انواع بورد
  • آموزش عیب یابی روی بورد کارت گرافیک
  • عیب یابی آی سی های حافظه گرافیکی و چیپ اصلی
  • طریقه صحیح ریبال کردن GPU بصورت دستی
  • رفع اشکالات متداولی که برای انواع کارت گرافیک بوجود می آید

دوره های مرتبط به دوره آموزش تعمیرات گرافیک

الکترونیک آموزش الکترونیک SMD و کار با ابزارهای تعمیرات intel آموزش تعمیرات مادربرد کامپیوتر
hard آموزش تعمیر هارد دیسک و بازیابی اطلاعات لپ تاپ آموزش تعمیرات لپ تاپ
power آموزش تعمیر پاور و منبع تغذیه کامپیوتر آموزش مونتاژ کامپیوتر

توضیحات دوره آموزش تعمیرات : میزان شهریه دوره آموزش تعمیرات کارت گرافیک به همراه آموزش تعمیرات مادربرد با مبلغ 480,000 تومان برگزار می شود.


برخی از مطالب ابتدایی جلسه اول آموزش تعمیرات کارت گرافیک

از مهمترین ویژگی های کارت گرافیک در آموزش تعمیرات کارت گرافیک :
پردازنده (Core Clock) : سرعت پردازنده (Core Clock) کارت گرافیک ، مهمترین عامل افزایش کارائی یک کارت گرافیک بوده که بیشترین تاثیر را در رابطه با انجام عملیات تصاویر سه بعدی ، بدنبال خواهدداشت . امروزه به برکت وجود پردازنده های استفاده شده در کارت های گرافیک امکان مشاهده سه بعدی متحرک بطور کامل فراهم شده است . کارت های گرافیک قادر به پشتیبانی از تصاویر ویدئوئی سه بعدی و بازی های کامپیوتری بنحو مطلوبو با بهترین وضعیت نمایش می باشند. زمانیکه بازی های کامپیوتری با سرعت شصت فریم در ثانیه و یا بیشتر نمایش داده شوند ، وضعیت مطلوبی فراهم و تصاویر فاقد هرگونه لرزشی خواهند بود ( چشم انسان در این سرعت قادر به تشخیص لرزش تصاویر نمی باشد)
کارتهائی که قادر به تولید فرم ها با سرعت بیشتری باشد ، امکان مشاهده تصاویر بازی های کامپیوتری در Resolution بالاتر را بخوبی فراهم می نمایند.کارت گرافیک
حافظه (Ram) : در مواردیکه از کام بمنظور انجام عملیات حجیم گرافیکی نظیر بازیهای کامپیوتری و یا ویرایش تصاویر ودئوئی استفاده می گردد ، اطلاعات مورد نیاز بمنظور نمایش تصاویر درحافظه (Ram) کارت گرافیک ذخیره می گردد . کارت های گرافیک بمنظور انجام مطلوب و سریع اینگونه فعالیت ها به حجم بالائی از حافظه نیاز خواهد داشت . بموازات افزایش پیچیدگی بازی های کامپیوتر یا حجم عملیات گرافیکی به حافظه بیشتری نیاز خواهد بود . برای بازی های قدیمی ، حافظه ای به میزان 32 MB کافی بوده ولی کیفیت و سرعت انتقال تصاویر در آنان نسبت به بازیهای جدید خصوصاً در Resolution 1600*1200 ، مطلوب نخواهد بود . به منظور استفاده از بازی های گرافیکی پیشرفته و resolution بالا تر ، می بایست از کارتهای گرافیکی که دارای حداقل 128mb حافظه می باشد استفاده گردد .
Memory bus : پهنای مسیر اینترفیس حافظه می باشد . به عبارت دیگر به عرض مسیر دیتا در حافظه گفته می شود . این پارامتر نفش مهمی در کیفیت و راندمان کارت گرافیک بازی می کند هرچه این عرض بیشتر باشد (256 بیت، 128 بیت، 64 بیت) سرعت جریان دیتا در رم بالا تر بوده و بطبع قدرت کارت بالاتر رفته و بازی ها و برنامه ها روان تر اجرا می شوند.
Memory clock : به سرعت حرکت دیتا در حافظه کارت گرافیک گفته می شود . این پارامتر هم نقش بسیار مهمی در کارت گرافیک بازی می کند .
AGP : این درگاه مسئولیت ارسال دیتا به کارت گرافیک رادارد .تقریباً تمامی سیستم های جدید دارای یک اسلات agp به منظور اتصال کارت گرافیکی می باشد . سیستم های که طول عمر آنها بیش از 4 سال بوده و یا بعضی از سیستم های که دارای گرافیک onboard می باشند ، ممکن است این اسلات در آنها وجود نداشته باشد (کارت های گرافیک جدید از اسلات Agp استفاده می کنند). کارت های گرافیکی که از اسلات AGP استفاده می کنند قادر به حمایت از سرعتی بالغ بر x 4 تا x 8می باشند. در صورتی که سیستمی دارای اسلات Agp با سرعت 1x یا 2x باشد ، امکان استفادهاز کارتهای گرافیکی با سرعت x 4 تا x 8 وجود نخواهدد اشت ( به دلیل تفاوت ولتاژ آنان) . 
DirectX : این تکنولوژی پس از گذشت دت زمانی اندک به یک تکنولوژی فراگیر در بازیهای کامپیوتری جید تبدیل شده است . این برنامه در حقیقت رابط بین برنامه یا بازی و کارت گرافیک می باشد در واقع DirectX بین نرم افزاریا بازی و سخت افزار گرافیکی رابط می شود. هم اینک ، کارت هایی ارائه شده است که ازDirectX 9 پشتیبانی و استفاده مینمایند. درصورتیکه تصمیم به استفاده از جدیدترین بازیهای کامپیوتری رادارید ، می بایست کارت گرافیکی انتخاب گردد که قادر به سازگاری با DirectX 9 API باشد .
خروجی DVI : با استفاده از اینترفیس DVI امکان اتصالکامپیوتر به دو مانیتور و یک تلوزیون (مشاهده دو تصویر متصل ویا حتی سه تصویر جداگانه) ، میتوان از این پورت استفاده کرد و همچنین با استفاده از تبدیل DVI to VGA میتوان امکان اتصال همزمان به دو مانیتور آنالوگ را فراهم آورد .
خروجی S-Video : پورت خروجی خروجی S-Video ، امکان ارسال سیگنالهای ویدئوئی را به تلوزیون ، VCR سایر دستگاههایی که سیگنال ویدئوئی دریافت مینماید را فراهم میکند .
مشاهده مشخصات کارت گرافیکگرافیک ایسوس
جهت یافتن مشخصات کارت گرافیک میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید :
روش اول : روی صفحه کار(Desktop) خود راست کلیک کرده و از این منو گزینه Proprtties را انتخاب کنید ، سپس به برگه Setting رفته و دکمه Advance را انتخاب کنید . پنجره جدیدی با نام کارت گرافیک شما باز میشود که میتوانید در برگه Adapter مشخصات کارت خود را مشاهده نمایید .
روش دوم : روی منوی Start کلیک کنید و به منوی programs میرویم و تز منوی Accesoories گزینه System Toolz و سپس System InformATIon کلیک میکنیم . برنامه System InformATIon اجراء میشود که در آن مشخصات کامل و کلی سیستم خود را مشاهده مینمایید. به منوی Tools رفتث و گزینه DirectX Diagnostic Tool را انتخاب میکنیم . این برنامه اجرت شده و در ابتده سیستم شما را بررسی میکند. در این برنامه شما میتوانید از وضعیت Display , Network , Input ,Music , Sound (نمایشگر و کارت گرافیک) خود مطلع شوید. برگه Display را انتخاب کرده و مشخصات کامل کارت گرافیک خود را در قسمت Device مشاهده مینمایید. همچنین میتوانید از مشخصات درایور کارت خود در قسمت Driver اطلاع حاصل نمایید . در بخش DirectX features شما میتوانید قابلیتهایی همچون Direct Draw( قابلیت شتاب در ترسیم تصاویر) ، Direct3D (قابلیت ترسیم سه بعدی ) ، AGP Texture (قابلیت شتاب در ارسال و بافندگی دیتا، و حذف قسمتهای نامشهود در اجسام سه بعدی) را فعال یا غیر فعال نمایید ضمناً میتوانید تستهایی را هم از این قابلیت ها بعمل آورید .

نسخه مناسب چاپ