منو

آموزش نصب کرکره برقی

نصب و راه اندازی

موتور های توبولار استفاده فراوانی در درب های اتوماتیک رول شونده و کرکره های برقی دارد. Tubular در زبان فارسی به معنای لوله ای یا ساخته شده از لوله می باشد. این موتورها با گشتاور 30Nm تا 300Nm موجود می باشد.

آموزش نصب کرکره برقی
دسته‌بندی: نصب و راه اندازی

آموزش نصب کرکره برقی

شایان ذکر است نصب و راه اندازی کرکره برقی یا درب کرکره ای همواره متفاوت تر و سخت تر از درب اتوماتیک شیشه ای و یا درب اتوماتیک های دیگر می باشد و حساسیت و دقت بیشتری را می طلبد. در دوره آموزش نصب کرکره برقی میتوانید براحتی با روشهای نصب و راه اندازی آشنا شوید.

آموزش نصب کرکره های برقی اتوماتیک پارکینگ و فروشگاه

ناگفته نماند که روش نصب کرکره برقی نیاز به تجربه و کار عملی نیز دارد. در مطالب این بخش شما با قسمتهای مختلف کرکره برقی اشنا شده و سپس میتوانید زیر نظر نصاب کرکره برقی مطالب را بهتر درک کنید.

موتور توبولار

موتور های توبولار tubular، به موتور هایی گفته می شود که به شکل لوله می باشند و برای رول کردن هر چیزی به دور لوله از آن می توان استفاده کرد. موتور های توبولار استفاده فراوانی در درب های اتوماتیک رول شونده و کرکره های برقی دارد. Tubular در زبان فارسی به معنای لوله ای یا ساخته شده از لوله می باشد. این موتورها با گشتاور 30Nm تا 300Nm موجود می باشد. در بازار ایران عرف تفکیک این موتورها از همدیگر همین گشتاور می باشد و معمولا بیشترین استفاده از موتور های توبولار، استفاده از موتور ۱۲۰ نیوتن (موتور توبولاری با گشتاور ۱۲۰ نیوتن متر) میباشد.

قطعات داخلی پکیج موتور توبولار

  • موتور
  • خلاص کن
  • خار و بست
  • تاج و آداپتور موتور
  • آچار تنظیم میکروسوئیچ
  • پایه ستاره ای شکل یا کتابی

متعلقات کرکره برقی

  • اندکپت یاتاقان(بلبرینگ)
  • برد (ریسیور یا مرکز کنترل)
  • ریموت
  • صفحه پلیت

طریقه اندازه گیری و سفارش کرکره برقی

معمولا اندازه ای که مشتری به تولید کننده کرکره برقی سفارش می دهد. اندازه ی پشت تا پشت ریل می باشد و قیمت کرکره برقی هم بر اساس متر مربع حاصل جمع ارتفاع در عرض (اندازه پشت تا پشت ریل) محاسبه می شود. اگر اندازه ی عرض دهانه کرکره برقی قبل از آهن کشی انجام شود، باید به اندازه قوطی مورد استفاده توجه شود و اندازه ی آن از عرض دهانه کم شود. مثلا اگر قرار است جهت آهن کشی از قوطی (۴ در ۴) استفاده شود و عرض دهانه ۴۰۰ سانتی متر میباشد. اندازه ی پشت تا پشت ریل کرکره برقی پس از کثر ۲ تا ۴ سانتی متر، ۳۹۲ سانتی متر خواهد بود. همچنین توصیه می شود اندازه ۳۰ سانتی متر به ارتفاع مورد نیاز کرکره برقی جهت رول شدن تیغه های کرکره دور شفت (لوله) اضافه شود.

آموزش نصب کرکره برقی

آهن کشی ریل های جانبی کرکره

ابتدا باید طرفینی که ریل های کرکره برقی قرار است در آن محل نصب شود آهن کشی شود. برای این کار معمولا از قوطی (۴*۴) استفاده میشود. ریل های کرکره برقی بر روی این قوطی ها پیچ خواهد شد.
دقت شود این قوطی ها باید کاملا صاف و عمودی (شاقول شده) نصب گردد تا پس از راه اندازی کرکره برقی، مقطع آن (تیغه ها) بتواند در داخل ریل به راحتی بالا و پایین شود.

صفحه پلیت

پس از نصب قوطی ها، در انتهای بالایی آنها صفحه پلیت قرار میگیرد. صفحه پلیت ها باید به خوبی به قوطی جوش شوند. با توجه به اینکه کلیه ی وزن کرکره برقی را این جوش باید تحمل کند، توصیه اکید این است که جوشکاری رو به بالا انجام شود. برای تراز کردن صفحه پلیت ها از شلنگ تراز استفاده کنید.
­­­­­­

 نصب موتور توبولار داخل لوله

موتور را کنار لوله می گذاریم و پس از مشخص کردن محل پیچ ها (محل آن ها را با یک مارکر بر روی لوله علامت گذاری کنید) موتور را از یک طرف وارد لوله می کنیم و آن را به لوله پیچ می کنیم. و در طرف دیگر اندکپت را وارد می کنیم.

نحوه اتصال موتور به پایه ستاره ای شکل ( Star bracket )

نصب اندکپت

ابتدا شفت اندکپت را به یکی از فلنج ها جوش میدهیم. و سپس شفت را از حلقه دوم فلنج رد می کنیم. اندکپت را داخل لوله می کنیم و قطر داخلی فلنج دوم را به لوله جوش می دهیم. دقت شود فلنج اول در داخل لوله میتواند بازی کند. پس از مشخص شدن محل دقیق قرار گرفتن لوله ی کرکره برقی، فلنج دوم  به شفت اندکپت خال جوش می شود.

محل دقیق جوش به لوله

پس از مشخص شدن محل دقیق قرار گرفتن لوله ی کرکره برقی، فلنجی که به لوله جوش شده است از داخل به شفت اندکپت نیز خال جوش می شود.

لازم به ذکر است که برای اینکه جهت نصب راحت تر زیر نظر نصاب کرکره برقی کارورزی کنید تا تجربه بهترین را نسبت به آموزش نصب کرکره برقی بدست آورید. علاقمندان به نصب کرکره برقی باید کمی فنی باشند تا بتوانند پاسخگوی خوبی برای مشتریان باشند. در کلاس نصب کرکره برقی که توسط نصاب کرکره و جک اتوماتیک تدریس میشود تمامی موارد ذکر شده کاربردی و عملی نیز تمرین میشود.

نصب و راه اندازی اموزش نصب کرکره برقی
ارسال پیام در واتساپ