منو

استخدام تعمیرکار موبایل سخت افزار و نرم افزار

گروه تبلیغات

دو دسته تعمیرکار موبایل داریم که لازم است با روش استخدام در این زمینه آشنا شوند. دسته اول کسانیکه تازه کار تعمیر موبایل را یاد گرفته اند و دومی تعمیرکار با سابقه هستند. البته کارفرمایان موبایل و صاحبان تعمیرگاه موبایل و یا کسانیکه میخواهند کار تعمیر موبایل را یاد بگیرند نیز میتوانند از مطالب این بخش استفاده کنند.

استخدام تعمیرکار موبایل سخت افزار و نرم افزار
دسته‌بندی: گروه تبلیغات

استخدام تعمیرکار موبایل سخت افزار و نرم افزار

درآمد یک تعمیرکار موبایل چقدر است؟ اگر در کار موبایل مبتدی باشیم چه میزان درآمد داریم؟ چطوری تعمیرکار موبایل شویم و به درآمد مناسب برسیم؟ چطور باید قرارداد ببندیم و یا استخدام شویم؟! اینا مهمترین سوالاتی است که لازم است بدانیم تا در این مسیر بهترین روش را پیش ببریم.

چطور استخدام کارشناس تعمیر موبایل شویم

اتاق تعمیرکار موبایل

اگر میخواهید تعمیرکار موبایل شوید این بخش را بخوانید:

رویهم اگر به کار تعمیر موبایل علاقه دارید، پس بدانید که بهترین رشته را برای کسب درآمد عالی انتخاب کرده اید. شاید خیلی ها میگویند که تعمیرکار موبایل زیاد است و یا مغازه تعمیر موبایل زیاد در هر خیابانی وجود دارد، پس ممکن است شغل خوبی نباشد که این جمله کاملا اشتباه است. چرا که از طرف دیگه ما تعداد گوشی خراب بسیار زیاد داریم. در حال حاضر هر کسی یک عدد و گاهی تا ۳ عدد گوشی در دست دارد که بنا به تحقیق تیم کامتک هر گوشی ۳ بار در زمان طول عمرش خراب میشود.

تجربه: گوشی یکبار فروخته میشود ولی در طول عمرش میانگین سه بار خراب میشود!

پس تعمیرات موبایل را یاد بگیرید و تعمیرکار خوبی شوید. توصیه خیلی مهم که ما همیشه به زبان داریم این است که تعمیر موبایل شاخه های زیادی دارد: تعمیر نرم افزاری موبایل، سخت افزاری و یا حتی تعمیر یک نوع برند موبایل مانند تعمیر گوشی اپل. پس سعی کنید تعمیر موبایل را در ابتدا بصورت کلی یاد بگیرید ولی در نهایت روی یک برند تخصصی تجربه کسب کنید!

میز تعمیرکار موبایل

شغل تعمیرات موبایل

اگر تعمیرکار موبایل هستید این پاراگراف شماست:

چون تعمیرکار گوشی هستید و احتمالا آدم با تجربه ای هستید پس قصه نمیگم براتون و فقط یه سری مطالب را سریحا مینویسم. وقتی آگهی استخدام تعمیرکار موبایل را میبینید اولین سوالتون برای شناخت محیطتون تجهیزاتی است که دارند! پس اولین سوال این است که چه تجهیزاتی تعمیرگاه شما در اختیار من قرار میدهد!

دومین سوال مربوط به ورودی کار تعمیر گوشی است و چه نوع کارهایی را برای تعمیر پذیرش دارند! حتی خودتون میتونید تست کنید که آیا گوشی ال جی یا سونی اریکسون برای تعمیر میگیرند یا سامسونگ و شیائومی و اپل !!! خب بمراتب همه را شما میتوانید تعمیر کنید، ولی سود روی گوشی های گرانتر و جدیدتر است!

در همین حین اگر حوصله کارفرما خوب بود حتی بپرسید که گوشی از همکار میگیرد؟ دست خورده است یا از مشتری ؟! و اینکه پاسخگوی مشتری شما هستید یا منشی !

خیلی از نکات ریز است که قبل از بازدید و مصاحبه لازم است که شما بدانید. دیگه من ساعت کاری و بیمه و ایام تعطیل را نمینویسم چون خود شما این چیزها را معمولا میپرسید و  بررسی میکنید. نکته مهم حقوق تعمیرکار موبایل است که سعی کنید اصلا نپرسید و یا اگر خیلی کنجکاو هستید سعی کنید فقط میزان درصدی که به شما داده میشود را تلفنی بپرسید.

موبایل خراب

این قسمت را هم تعمیرکارها بخوانند و هم کارفرمایان موبایل:

مهمترین حالت تعمیرکار موبایل بخش مالی است که هم برای کارفرما باید درست پیش بره هم برای تعمیرکار گوشی حائز اهمیت است. بهترین حالت تسفیه حساب ۲۰ روز بعد از تحویل گوشی تعمیر شده به مشتری است. در این حالت هم کارفرما خیالش راحت است که در این ۲۰ روز مشتری دوباره مراجعه نکرده و هم تعمیرکار میداند که هر چیزی که تعمیر کند بعد از ۲۰ روز تسفیه میشود. 

درصد کار تعمیر موبایل بسته به اون شرکت و مغازه و حالتی است که کارفرما با تعمیرکار توافق میکند. معمولا بین ۲۵٪ تا ۳۵٪ سهم تعمیرکار با احتساب هزینه ها است. طریقه حقوق تعمیرکار موبایل بدین صورت محاسبه میشود که یک گوشی که تعمیر میشود قطعه درونش بکار رفته یا لوازم مصرفی دارد. از هزینه دریافتی مشتری کسر میشود و سودی که میماند تقسیم درصد میشود.

گاهی ممکن است یک تعمیرکار خودش لوازم بیاورد و یا میزی در یک مغازه موبایل فروشی اجاره کند. اگر بخواهد تعمیرکار موبایل یک میز اجاره کند که با پرداخت اجاره دیگه هزینه برق، تلفن، اینترنت و یا چیزهایی شبیه به اینها را باید در قرارداد درج کند که بعدها به مشکل بر نخورند.

تعمیرکار اپل

با دانش اینکه چطور تعمیرکار موبایل و کارفرما میز را اجاره کند دیگه بعدها مشکلاتی پیش نمی آید. البته لازم به ذکر است که یک تعمیرکار موبایل باید عضو اتحادیه تعمیر تلفن همراه باشد و یا اینکه میزی که اجاره میکند مشکلی در اتحادیه تعمیرکاران گوشی نداشته باشد.

روش پیشرفته تحویل کالا از مشتری

خب نکته مهم و جنجال برانگیز وقتی است که میخواهید گوشی مشتری را تحویل بگیرید. برای تحویل گوشی خراب مشتری لازم است که در درجه اول بدانید گوشی چرا خراب شده؟ آیا قبلا توسط تعمیرکار باز یا تعمیر شده؟ و نکته مهم اینکه بتوانیم براود هزینه حدودی برای مشتری انجام دهیم.

اگر گوشی را خاموش تحویل میگیریم پس باید در رسید مشتری بنویسیم که ممکن است بعد از تعمیر گوشی و روشن شدن آن موارد دیگه ای از قبل خراب باشد. مثلا ممکن است وایرلس گوشی از قبل خراب بوده و بعد از اینکه خاموش شده تعمیرکار فقط مشکل خرابی تغذیه را حل کرده! مسئله مهمتر گوشی هایی است که در اثر ضربه یا آبخوردگی آسیب دیده و هنگ میکند! ممکن است بعد از بررسی تعمیرکار حتی دیگه روشن هم نشود! پس بنابراین حتما از مشتری امضا گرفته شود که این مشکل ممکن است پیش بیاید.

تعمیرکار گوشی

کار تعمیر موبایل بسیار عالی و پر درآمد است اما باید روش کار را بخوبی بدانیم تا به مسائل و مشکلات قانونی بر نخوریم. همیشه تعمیرکار باید بداند که با مشتری خودش صحبت کند تا در این شغل مسئله ای پیش نیاید.

دانستی های پیشرفته در استخدام تعمیرکار موبایل

همانطور که بررسی کردیم گاهی تعمیرکار ابزار خود را بهمراه می آورد و با کارفرما برای نحوه درصد و تحویل گوشی خراب از مشتری توافق میکند؛ اما گاهی لازم است که کارفرما یا شریک بداند که تعمیرکار چه ابزارهایی با خود میآورد و ارزش هر یک چقدر است. شاید تعمیرکار منظورش از ابزار یک عدد هیتر و هویه و یا باکس فلش گوشی است که زیاد ارزش مادی ندارد. در اینجا بهتر است که این تجهیزات برای کارفرما ارزش گذاری شود و هر کس به اندازه آورده خود درصد و یا سهم بردارد.

کار تعمیر موبایل

برای یک مرکز تعمیرات موبایل ابزارها بسیار مهم است که هر چه تجهیزات پیشرفته تر باشد تعداد گوشی بیشتری میتوان تعمیر کرد. پس هم تعمیرکار موبایل و هم کارفرما باید بداند که بعد از داشتن یک دانش خوب برای تعمیر گوشی ابزار بسیار حائز اهمیت است.

مسئله دیگر در قرارداد بین تعمیرکار و کارفرما سلامت ابزارهایی است که مسئولیت آن بعد از تحویل به عهده تعمیرکار است. پس اگر کارفرما ابزار لازم را در اختیار تعمیرکار قرار میدهد هم تعمیرکار هم کارفرما باید از صحت و سلامت آن مطلع باشند تا در طول کار به مسئله ای بر نخورند. چرا که اگر در بازه زمانی همکاری بین طرفین ابزاری خراب شود باید از هزینه اجرتی که از مشتری گرفته میشود کسر گردد.

تعمیرکار گوشی موبایل

نکات بیشتر درباره استخدام تعمیرکار موبایل

یک تعمیرکار موبایل لازم است که کارت تعمیرکاری موبایل و یا همان مباشرت داشته باشد. اگر کارفرما هستید لازم است که مباشر برای بخش تعمیرگاه خود معرفی کنید و اگر میخواهید استخدام شوید حتما سری به اتحادیه صنف موبایل در مرکز شهر خود بزنید. 

بیمه تعمیرکار موبایل

بمراتب یک تعمیرکار موبایل میتواند حقوق ثابت داشته باشد و یا در بیشتر موارد درصدی کار کند بصورت توافق با کارفرما میتواند بیمه نیز شود. در حالت درصدی یک مبلغ سوری برای تعمیرکار موبایل تعیین میشود که از روی آن کارفرما میتواند آنرا پرداخت کند. چراکه میزان پرداخت بیمه تامین اجتماعی کارمند تعمیرکار موبایل بر حسب دریافتی است که تعمیرکار گوشی میگیرد. حال شما میتوانید کمترین میزان حقوق را در نظر گرفته و اگر تعمیرکار موبایل شما درصدی میگیرد و نیاز به پرداخت بیشتری از بیمه تامین اجتماعی بود از درصدش بصورت توافقی کسر کرد.

چگونه تعمیرکار موبایل شویم؟

در ابتدا الکترونیک موبایل خود را قوی کنید. آموزش الکترونیک موبایل و آموزش تعمیرات موبایل از موارد مهم برای شروع کار تعمیرات گوشی است. بعد از آن کنار یک تعمیرکار گوشی تجربه کسب کنید. البته نکته مهم اینجاست: تعمیرکاری که بتواند برای شما کاملا مدار را تشریح کند نه اینکه تجربی یاد گرفته باشد. بنابراین فقط کلاس تعمیر موبایل یا فقط یک تعمیرکار نمیتواند شما را به مرحله ای برساند که بتوانید در بازار کار مهارت داشته باشید.

در اصل باید جایی تعمیر موبایل را آموزش ببینید که هم تعمیرکار موبایل باشد و بتواند علمی به شما مسیریابی و ولتاژگیری برد را تشریح کند و هم عملی روی برد گوشی خراب دانش خود را انتقال دهد.

تعمیرکار گوشی

تعمیرات موبایل چقدر سود دارد؟

بمراتب دو اصل مهم میتواند برای شما سودمند باشد. اصل اول در تعمیرات موبایل دانش و تجربه شماست و اصل دوم تجهیزاتی که میخواهید در تعمیرگاه موبایل بکار ببرید. یعنی علم شما و میزان سرمایه شما میتواند بهترین نتیجه را در این شغل برای شما داشته باشد. اگر دانش خوبی دارید و سرمایه کم، پس ممکن است با اجاره یک میز یا همکاری با یک مجموعه دیگر این کار را شروع کنید که بمراتب ممکن است درآمد شما به تناسب تقسیم شود. البته باز هم بستگی به جا و مکان طرف و میزان تجهیزات تعمیرگاهی اون قسمت دارد.

ابزارهای پیشرفته در تعمیر موبایل میتواند راحتی کار تعمیرکار و درستی را بیشتر کند و میزان خطا را بسیار کاهش دهد! با در نظر گرفتن یک میز مجهز و تجربه کافی در تعمیرات موبایل شما براحتی درآمد ماهانه ۲۵ میلیون بطور متوسط را دارید. این درآمد با توجه به میزان سرمایه و اجرت های تعمیرات موبایل در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ محاسبه شده است.

چگونه کار تعمیر موبایل را شروع کنیم؟ راه اندازی تعمیرگاه موبایل

برای راه اندازی یک تعمیرگاه موبایل لازم است ابتدا دانش خود را در زمینه الکترونیک و سخت افزار گوشی افزایش دهید. حتما کارآموزی تعمیر موبایل را فراموش نکنید که بسیار برای کسب تجربه حائز اهمیت است. با در نظر گرفتن یک کلاس مناسب (عملی) تعمیر موبایل و یک استاد موبایل خوب میتوانید استارت خود را بزنید. استخدام تعمیرکار موبایل در سایت های کاریابی و یا سایت دیوار نیز بسیار دیده میشود. که باید جایی را انتخاب کرد که با 

استخدام تعمیرکار گوشی

سعی کنید در طول یاد گیری کم کم ابزارهای تعمیر موبایل را تهیه کنید تا در منزل یا محل کار خود غیر از کلاس موبایل تمرین کنید. مهمترین سوالات وقتی برای شما پیش می آید که شما تمرین کنید. بعد از آن یا بصورت کارآموزی یا وردست تعمیرکار موبایل یک مکان خوب پیدا کنید. از توی سایت های اینترتی و کاریابی و یا حتی سر زدن به مغازه ها و شرکت های تعمیر موبایل میتوانید بهترین جا را انتخاب کنید.

بعد از اینکه تجربه در زمینه تعمیرات موبایل کسب کردید میتوانید در ابتدا با کسی شریک شوید و با یک میز درصدی کار کنید! قبلا براتون روش کار درصدی را توضیح دادم. پس زیاد سخت نگیرید و هدفتون ارتباط با بازار کار و قیمت گذاری صحیح در اجرت کارتون باشه. اگر صادقانه و درست در بازار کار فعالیت کنید مطمئن باشید بهترین نتیجه را بدست می آورید.

میزان سرمایه در کسب و کار تعمیر موبایل چقدر است؟

خرید هیتر و هویه و مولتی متر شروع سرمایه گذاری در این شغل پرسود است. البته من سرمایه گذاری اصلی در تعمیرات موبایل را در دانش و میزان تجربه شخص میدونم که بدست آوردنش یا نیاز به زمان است یا پرداخت هزینه که در اینجا توضیح بیشتر درباره خرید ابزار مطرح است. یعنی ما فرض رو بر این میزاریم که شما دانش مناسب در زمینه تعمیرات موبایل دارید و میخواهید یک میز را برای این کار تجهیز کنید.

یک میز تعمیرات موبایل میتواند با ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان تجهیز شود این مبلغ برای ابزارهایی مانند لوازم لحیم کاری آی سی ها و تست و اندازی گیری قطعات روی برد گوشی در نظر گرفته شده است. باکس های نرم افزاری در تعمیر موبایل نیز هر کدام از ۴ و ۵ میلیون تومان آغاز میشود که مستلزم این است که شما میخواهید روی چه برندهایی از موبایل کار کنید.

ابزار تعمیرکار موبایل

لازم به ذکر است که شما هر چه بیشتر در زمینه تعمیرات موبایل سرمایه گذاری کنید درآمد بیشتری خواهید داشت. بطور مثال داشتن دستگاههایی مانند تعویض گلس، تعویض آی سی هارد موبایل و ابزارهایی که برای تعمیر گوشیهای پرچمدار استفاده میشود میتواند بسیار گران باشد که در عوض سود خوبی هم دارد.

در مرحله ای که شما بالای ۱۵۰ میلیون برای تجهیزات تعمیرگاه گوشی مانند دستگاه تعویض گلس موبایل سرمایه گذاری میکنید همکاران و مشتریان زیادی به شما کار میدهند! پس توجیه اقتصادی دارد و براحتی اگر دانش خوبی در زمینه تعمیرات موبایل بدست آوردید سرمایه گذاری خوب هم انجام دهید.

ابزار تعمیرکار موبایل

استخدام تعمیرکار اپل

برخی از مغازه ها و شرکت ها فقط تعمیرکار آیفون نیاز دارند و کسی را میخواهند که بتوانند گوشی اپل تعمیر کند. پس اگر بتوانید تخصص خود را در زمینه تعمیرات گوشی ایفن بالا ببرید میتوانید بهترین نتیجه را در این کار بدست آورید. بنظر من کسانیکه تخصص در یک نوع برند دارند میتوانند بازار این کار را بهتر بدست آورند و سریعتر در بازار موبایل نتیجه کسب کنند.

استخدام تعمیرکار آندرید

بمراتب گوشی آندرید خیلی بیشتر در دسترس است و عده زیادی از گوشیهایی که سیستم عامل آندرید دارند استفاده میکنند. پس اگر بتوانید تجربه خوبی در زمینه تعمیر گوشی اندرید بدست بیاورید و در این زمینه تخصصی کار کنید میتوانید مشتریان خاص خود را داشته باشید و براحتی در بازار موبایل معروف شوید.

استخدام نرم افزار کار موبایل

گاهی شما میتوانید بعنوان تعمیرکار نرم افزاری موبایل در مغازه یا شرکت مشغول بکار شوید. خیلی از مراکز تعمیرگاههای شلوغ موبایل کارها را بصورت سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم میکنند و کسی را نیاز دارند که تخصص در امور نرم افزاری موبایل دارد. پس اگر کار با باکس های موبایل و پروگرام گوشی را حرفه ای هستید تجربه خود را در این زمینه بیشتر کنید.

راستی خیلی از همکاران که نیاز به استخدام تعمیرکار موبایل دارند به ما از طریق صفحه استخدام کامتک اطلاع بدن، چراکه خیلی ها برای کار به ما مراجعه میکنند و تخصص خوبی در زمینه های تعمیر گوشی دارند.

  • استخدام تعمیرکار موبایل در اصفهان
  • استخدام تعمیرکار موبایل در شیراز
  • استخدام تعمیرکار موبایل در تبریز
  • استخدام تعمیرکار موبایل در مشهد
  • استخدام تعمیرکار موبایل در رشت
  • استخدام تعمیرکار موبایل در بوشهر
  • استخدام تعمیرکار موبایل در بندرعباس
  • استخدام تعمیرکار موبایل در کرمان
  • استخدام تعمیرکار موبایل در یزد

کافیه وارد صفحه استخدام در پایین همین صفحه شوید و درخواست خود را اعلام کنید. ما بررسی میکنیم و جاهای مختلف را برای کار تعمیر موبایل به شما معرفی میکنیم. راستی در زمینه آموزش تعمیرات موبایل هم تیم کامتک بسیار حرفه ای و هوشمندانه عمل میکند. اگر میخواهید تضمینی تعمیرکار موبایل شوید حتما سری به کارگاه تعمیرات گوشی کامتک بزنید.

گروه تبلیغات استخدام تعمیرکار موبایل استخدام نرم افزار کار موبایل اسخدام سخت افزار کار موبایل استخدام تعمیرات موبایل کار تعمیر موبایل استخدام آیفون کار استخدام تعمیرکار آندرید
ارسال پیام در واتساپ