منو

چه کنیم اطلاعات هارد یا فلش ریکاوری نشود

کامپیوتر و لپ تاپ

گاهی لازم است که اطلاعات هارد دیسک و یا مموری را طوری پاک کنیم که دیگر توسط هیچ برنامه ای برنگردد. این عمل در هنگام فروش لپ تاپ و یا فروش رم موبایل اتفاق می افتد.

چه کنیم اطلاعات هارد یا فلش ریکاوری نشود
دسته‌بندی: کامپیوتر و لپ تاپ

چه کنیم اطلاعات هارد یا فلش ریکاوری نشود

گاهی لازم است که میخواهیم هارد دیسک اکسترنال و یا اینترنال کامپیوتر را بفروشیم. یا حتی ممکن است که هارد لپ تاپ خود را بخواهیم ارتقاء دهیم و هارد قبلی را بفروشیم؛ در اینصورت باید بنحوی اطلاعات را طوری از بین ببریم که توسط اشخاص دیگر ریکاوری نشود.

روش پاک کردن هارد دیسک

برای آنکه دیتای مورد نظر ریکاوری بازیابی اطلاعات نشود باید سکتورهای فایل مورد نظر جایگزین یا صفر گردند .
وقتی هاردی LOW LEVEL FORMAT میشود تمام سکتورهای آن رایت و صفر میگردد و بهیچ عنوان اطلاعات قابل برگشت نیست این نوع فرمت خاصی می باشد و با فرمت معمولی فرق دارد .

یک سری نرم افزارها هم اینکار را انجام میدهند نرم افزاهایی  مانند wipe / zero / kill / low level format و غیره.

در اصل این نرم افزارها همین کار را انجام میدهند.

یک کار ساده تر که احتیاج به هیچ نرم افزاری نیست و صد در صد جواب میدهد اینست که به اندازه حجم و ظرفیت هارد یا فلش داخل آن اطلاعات بریزیم تا اور رایت شود .

شما حتی میتوانید از نرم افزارهای Encryption مانند bitLocker و ... استفاده کنید ولی مراقب باشید استفاده نادرست و اشتباه از این نرم افزارها باعث میشود اطلاعاتتان را برای همیشه از دست بدهید .

آموزش تعمیر فلش مموری

بعضی از فلش مموری ها به علت گرفتن ویروس دیگه نه قابلیت فرمت شدن دارند نه پارتیشنبدی و وقتی هم با بعضی از نرم افزار ها فرمت می کنند.
در ظاهر فرمت شده ولی در واقع همون ایراد رو دارد و بعضا دیده شده که حجم فلش که 4 گیگ بوده تبدیل کرده 9 مگ! خب برای تعمیر این نوع فلش ها ابتدا باید نرم افزار Hard Disk Low Level Format Tool را دانلود و نصب کنید و بعد فلش را با همین نرم افزار فرمت کنید، اگر درست شد که هیچ ولی اگر باز همون ایراد رو داشت ابتدا آی سی حافظه و آی سی تغذیه (منظورم همون آی سی بزرگه که یه طرف برد هست و آی سی کوچیکه که طرف دیگر برد فلش دیده میشود.) 
آنرا با هیتر از مدار خارج کنید و محل آی سی ها تمییز کنید و بعد دوباره آی سی ها رو سرجاشون قرار دهید. حالا دوباره با همون نرم افزار که معرفی کردم فلش رو فرمت کنید.

می بینید که فلش 4 گیگ رو فضاش رو 9 مگ نشون نمیدهد، بلکه همون 4 گیگ میزند. خب حالا نیاز به یه لب تاب مک بوک پرو دارید وقتی فلش رو وصل کردید.
به لب تاب یه پیغام میده شما گزینه lnitialize…. انتخاب کنید و بعد پنجره ای باز می شود حالا سمت چپ شما لیستی از فلش و درایو های موجود رو نشون می دهد. شما روی Generic flash disk media که همون فلش شماست کلیک کنید حالا برید توی قسمت erase بعد روی گزینه security options کلیک کنید و گزینه zero out data را انتخاب کنید و دکمه ok را بزنید.
حالا تو همون قسمت erase نوع فرمت فلش رو گزینه (ms-dos(fat انتخاب کنید و گزینه erase رو بزنید و منتظر بشید که فلش مورد نظر شما فرمت و پارتیشنبندی شود بعد از اتمام کار آیکون فلش رو صفحه دسکتاپ لب تاب ظاهر خواهد شد حالا فلش را باز کنید درونش دو سه تا اطلاعات بیخودی بریزید و فلش رو eject کنید دو سه بار فلش رو وصل و اجکت کنید تا مطمئن شوید فلش فرمت شده حالا فلش رو از لب تاپ جدا کرده و به کامپیوتر وصل نمایید روی آیکون فلش راست کلیک نمایید و گزینه format انتخاب کنید و گزینه file system باز کرده و fat32 را به fat تغییر داده و حالا می توانید فلش را فرمت کنید و مشاهده می کنید که فلش فرمت شده است.

کامپیوتر و لپ تاپ هارد
ارسال پیام در واتساپ